Rituály vám pomohou zkrátit dobu potřebnou na vypravení se do školy či práce

Ráno má většina z nás na spěch. Ať už jste svobodní nebo máte rodinu, v pracovním týdnu bývají rána často hektická. Abyste si je mohli co nejvíce užít, stačí se přitom naučit jednoduché rituály, zažít si je a „jet“ podle nich. Stačí totiž pár dnů či týdnů a vy se s nimi sžijete. Vše pak půjde skoro samo.

Co můžete, připravte si večer

I když se nám mnohdy nechce, je skvělé zažít si praktický rituál. Večer před spaním si připravit oblečení na další den. Zvláště ženy totiž stráví při výběru šatů mnoho minut, které pak dohání, kde se dá, jsou nervózní, a to se odráží až do momentu odchodu z domu nebo doražení do práce, školy. Večer máte dost času vše zkombinovat, zamyslet se, co vás další den čeká, zda chcete po práci na nákupy a tomu chcete přizpůsobit pohodlné oblečení a podobně.

To platí i u dětí. Větší bychom toto pravidlo měli naučit, bude jim pomáhat i v dospělosti. Připravit si hromádku s oblečením je základ.

Večer si můžete připravit i snídani a svačinu do práce či pro děti. I když se to nezdá, minuty ráno letí rychle a tímhle ušetříte mnoho z nich. Pokud nevyžadujete teplou snídani, je to ještě snadnější. Pokud jste zvyklí na teplé vločky v mléce, nasypte je do misky, přidejte, co máte rádi a ráno je jen zalijete mlékem a šoupnete do mikrovlnky.

Na ráno si připravte i vše potřebné v koupelně. Ženy přípravky na vlasy, líčidla, zvláště, pokud máte některá, která nosíte v kabelce stále s sebou.

Ráno vstát včas a každý den „jet“ podle stejného scénáře

Změnu v systému znamená změna zaměstnání a délka cesty, narození dítka, změna jízdního řádu, nové bydliště… Jsou ale činnosti, které se nemění. Základem je rozmyslet si, kdy potřebujeme vstát a vstát, jakmile zazvoní budík. Jednoduše nezaspat.

Následně si najděte vyhovující rituál – někdo se ihned převlékne, vyčistí si zuby, líčí se, snídá, jiný má činnosti prohozené, některé nedělá, nebo dělá jiné. Pokud jsou do „hry“ vtaženy i děti, je potřeba vstát dřív, a i tady najít systém. Vzbudit je, převléct, vyčistit zoubky, snídaně, chvilka u ranní pohádky, kterou využijete pro přípravu sebe…

Jestliže si zažijete rituál a spojíte večerní přípravy s ranními, během pár dnů vám ranní činnosti nebudou zabírat tolik času, nebudou chaotické, zbrklé, nebudete pobíhat zmateně z jedné místnosti do jiné. Naučte se je vy a veďte k nim i rodinu. Náramně si tím ulehčíte život.

Co si obléknout, abychom působili štíhleji?

Postavu řeší drtivá většina z nás. Někdo chce přibrat, ale mnohem více z nás by si přálo zhubnout, anebo alespoň působit hubeněji. Kromě cvičení, správné stravy a dostatku spánku nám pomůže vypadat štíhleji i oblečení. Často v tomto směru ale tápeme a děláme chyby. Čeho se tedy vyvarovat a co naopak oblékat hojně do doby, než budeme se vzhledem spokojeni a budeme si moci dovolit takřka cokoli?

Vzory ano nebo ne?

Vzorované oblečení častěji oblékají ženy. Halenky, šaty, topy se hemží velkými květinami, puntíky, obrázky zvířat a podobně. Pokud jste obézní, měli byste oblečení s velkými vzory, např. květinami, oblékat méně. Je však rozdíl, pokud je velký vzor jen na určité části oblečení, nebo po celé ploše. Lepší je zvolit drobnější vzorek a oblečení by navíc mělo být vypasované, z upnutějšího materiálu. Obléknete-li totiž volnou halenku s obrovskými vzorky, budete působit rozměrněji, než ve skutečnosti jste.

Naučte se vzory využívat ve svůj prospěch. Silnějším lidem sluší např. pruhovaná halenka, triko nebo top s podélnými proužky. Stejně tak si můžete dovolit např. košili s ptáčky, drobnými auty, ovocem v barvě, která vám sluší, ale vždy dbejte na vypasování. Někdo má pas, i když je otylý, jiný vyzdvihne prsa. Vždy ale na postavě najdete něco, co je potřeba vypasováním vyzvednout.

Vlna a přízové svetry

Pokud jste milovníci pletených svetrů s velkými plastickými vzory, máte-li kila navíc, do zhubnutí na ně zapomeňte. I na ty, které jsou pletené na velkých jehlicích, nebo jsou z chlupaté vlny. Ve všech případech totiž opticky přiberete několik kilogramů.

Volte spíše jemné příze, tenké, bez vzoru nebo s jemným plastickým vzorem. Co se týče barev, neuchylujte se k tmavým barvám, což obézní lidé často činí. Dovolte si barvy, jaké máte rádi. Opět spíše záleží na střihu než na barvě. Ideální je nosit propínací modely volnější, pod které však obléknete oblečení, které opět vyzvedne vaše prsa, nebo pas.

Nebojte se sukní

Ženy plnějších tvarů se často bojí obléknout sukni. Avšak opět – zvolíte-li správný střih, sukně podtrhne váš pas, případně vás opticky prodlouží, schová silnější stehna a podobně. Navíc mnoho mužů má rádo ženy s plnějšími boky, výrazným zadečkem, správně zvolená sukně učiní i velký zadek hezkým, zajímavým. Důležitá je délka sukně, decentní je ta sahající do poloviny lýtek nebo dlouhá, ale pokud nemáte vysloveně silné nohy, noste i ty mírně nad kolena.

Čemu se vyhnout vždy

Obézní lidé by nikdy neměli oblékat současně volné vrchní a spodní části oblečení. Tedy pokud obléknete volnější triko, k němu oblečte upnutější kalhoty. Naopak, volíte-li ležérní volné kalhoty nebo dlouhou, rozevlátou sukni, top by měl být upnutější, vypasovaný.

Stejně tak nekombinujte ani vzory. Vždy by měl být jeden kus oblečení vzorovaný a druhý bez vzoru.

Budete-li se cítit v oblečení dobře, vaše sebevědomí nebude ani s kily navíc trpět. A budete-li žít zdravě, nepřejídat se a nejíst denně kalorická jídla, brzy si budete oblékat to, co budete chtít a nebudete muset hledat mezi nadměrnými velikostmi.

Návštěva sauny a detoxikace

Každé tělo si čas od času zaslouží pořádnou detoxikaci – to je zbavení našeho organismu od nejrůznějších škodlivých látek. Není divu, každý den se setkáváme s nejrůznějšími nepříznivými vlivy a ty nám tělo zanáší něčím, co nám škodí. Kromě zdravé stravy si můžete detoxikaci usnadnit i návštěvou sauny.

Proč organismus detoxikovat?

Naše těla jsou neustále zatěžována látkami, které našemu organismu škodí. Tyto látky se nachází takřka všude. Venku, když se procházíme; v kouři, který vdechujeme; v jídle, ale i v alkoholu. Tyto toxické látky mohou oslabovat naši imunitu, ale i pocit toho, že jsme zdraví. Velmi často přebytek těchto toxinů vede ke vzniku nejrůznějších nemocí. Víte ale, že své tělo od všech těchto toxinů lze vyčistit a tím pádem si zlepšit své zdraví? Vše jde udělat pomocí důkladné detoxikace, která nás těchto látek zbaví.

Proč detoxikaci podpořit saunou?

Při detoxikaci organismu bychom měli myslet hned na několik věcí, mezi které jistě patří úprava stravy a pohyb. Mimo jiné sem lze zařadit i návštěvy sauny, kdy sauna může celý proces detoxikace ještě umocnit. Je prokázané, že pocení má schopnost čistit tělo a zbavovat jej cizorodých a toxických látek, kterých bychom se jinak než pocením zbavovali těžko. Patří sem například pesticidy, polychlorové bifenyly, těžké kovy (rtuť, arsen) a dioxiny.

Při saunování se může působením tepla na lidský organismus spolu s potem vyloučit velké množství odpadních látek. Kromě již zmíněného jde i o zbytky alkoholu, drog a chemikálie z kouření – jde o toxický odpad, který svojí konzumací do těla dostáváme sami. Pomocí sauny se nám rozpumpuje srdce a toxiny se přesunou do krevního řečiště a jater, kde se změní na neškodné.

Jakou saunu zvolit?

Saunování je skvělou oporou při detoxikaci organismu. Nic se však nemá přehánět, proto nikdy nepřekračujte doporučenou dobu, která je vhodná pro vstup do sauny, abyste si naopak neškodili. Do sauny nechoďte ani ve chvílích, kdy jste nemocní.

Parní lázeň

Parní lázeň se nestará jen o odvod toxinů z těla, ale pečuje i o vaše dýchací cesty. Jde o ideál pro astmatiky, navíc podporuje odkašlávání a tlumí záněty průdušek.  Díky éterickým olejům si uleví i vaše pleť.

Herbal sauna

Herbal sauna či tepidarium je ideální pro všechny, kterým vadí příliš vysoké teploty. Tepidarium vás jen zahřeje, navíc si užijete pohled na sůl, která bývá přítomna. Herbal sauna má teplotu mezi 40-50°C a je provoněna bylinkami, takže nebude regenerovat jen tělo, ale i vaše mysl.

Finská sauna

Finská sauna je ideální pro ty, kterým nevadí ani velké horko. Teplota zde se pohybuje kolem 80-90°C, přičemž vlhkosti vzduchu se dosahuje poléváním horkých kamenů. Jde o místo, kde se zpotíte, ale vyloučíte ze sebe i mnoho toxinů.