Domácnost

Nebojte se cholesterolové diety!

Dozvěděli jste se od lékaře o zvýšené hladině cholesterolu v krvi a je pro vás tedy nezbytné dodržovat cholesterolovou dietu? Tato úprava jídelníčku není tak strašná, jak se zdá nebo proslýchá. Řekneme vám jak.

By: Phillip

Snížení cholesterolu

Cholesterol je pro lidský organismus nepostradatelnou látkou, neboť je nutný pro tvorbu vitamínů D a hormonů. V krvi je nutné mít optimální množství cholesterolu. Ve skutečnosti to tak však u většiny lidí není a mají cholesterol zvýšený. Cholesterolová dieta je určena ke snížení hladiny cholesterolu v krvi. Obsahuje především vícenenasycené mastné kyseliny, které příznivě ovlivňují naše zdraví.

Při snaze snížit cholesterol v krvi bychom měli konzumovat hlavně ryby bohaté na omega-3 mastné kyseliny. Tyto látky chrání naše srdce a cévní systém. Jsou obsaženy v makrelách, pstruzích, sardinkách, herinkách, v tuňáku bílém a lososu. Snižování cholesterolu napomáhá také konzumování vlákniny, ořechů (nesolených), ovesných otrub, artyčoků, ječmene, česneku a lněných semínek.

By: TheBusyBrain

Vzdejte se tučného

Při držení diety je tedy nutné ze svého jídelníčku vyloučit máslo, sádlo, slaninu, tučné maso, tavené sýry, tučné mléčné výrobky a samozřejmě také masné výrobky.

Tato dieta nám poskytuje dlouhodobé snížení hladiny špatného cholesterolu, působí jako prevence proti srdečním a cévním onemocněním, vyvarujeme se škodlivému tuku a konzumujeme pouze zdravé potraviny. Kvůli vysokému obsahu vlákniny není vhodná pro lidi po akutním infarktu nebo mozkové příhodě.

By: Jessica Spengler

Rybou nic nezkazíte

A naše tipy vhodné na zpestření vašeho jídelníčku? Mezi lahodná jídla patří pečená štika s bylinkovými brambory, zapékaná brokolice nebo květák, rýžový nákyp s ovocem, pečený losos s opékanými brambory, dušené kapustové karbanátky nebo krůtí medailonky s kari omáčkou.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

TOPlist