Rodina a děti

Než se dostanete do postele, udělejte si chvíli plnou relaxace

Cítíte se poslední dny unaveni, a přitom máte pocit, že není z čeho, že nic moc neděláte, nemáte žádné větší starosti, než je chození do práce a péče o domácnost? Možná je to tím, že si na sebe neděláte čas, co se týče odpočinku, při němž budete skutečně relaxovat a meditovat. Zkuste to a uvidíte, že se hned zítra ráno budete cítit mnohem lépe. Důležité je ale začít už nejpozději ve 20 hodin.

By: Stephanie Riddell

Nejdříve koupel, která vás uvolní

Napusťte si vanu, do níž si přidejte pěnu nebo olej s levandulí či mateřídouškou. Obě mají uklidňující a uvolňující účinek. Jestliže máte, přidejte si do vody i sušenou podobu těchto bylinek. Voda by neměla být horká, aby vám v ní nebylo nepříjemné ležet, ale ani vlažná, abyste si ji nemuseli každou chvíli dopouštět.

Ponořte se až po ramena, schovejte se pod pěnu a vnímejte jen sebe, to, jak se pěna zvedá nahoru a dolů, bublinky postupně praskají. Můžete se pod vodou hladit, jemně si mnout ruce, nohy, břicho, cokoli vám bude příjemné. Pokud vám nejde nemyslet, soustřeďte se na něco příjemného. Myslete na dovolenou, na akci s přáteli, na níž jste se náramně bavili, vzpomínejte na vtipy, nebo si v mysli zpívejte písničky, které jsou vám milé. Uvidíte, že po dvaceti minutách lázně se budete cítit dobře a příjemně unavení.

Zabalte se do županu, rozsviťte svíčky nebo tlumenou lampu

Vyhněte se tomu, abyste pobývali v ostrém světle. Také se již nevydávejte k počítači nebo ke sledování televize. Vše by bylo vniveč. Mělo by být po půl deváté a vy budete mít dostatek času na to, vychutnat si klidný a pohodový večer o samotě, nebo v přítomnosti toho, koho máte rádi. Nesmí vás ale rušit, neměli byste si ani povídat.

Nejlepší je, pokud máte nějakou relaxační hudbu. Jsou vám nepříjemné zvuky bubnů, tibetská hudba atd.? Tak je neposlouchejte. Vybrat si můžete totiž ze spousty relaxačních a meditačních typů k poslechu. Jsou to i zvuky moře, zvířat, lesa, nebo také CD interpreta, který má pohodové písně. Oblíbená je Enya, pomalé songy od Eltona Johna, rockové balady, pomalé písně z filmů, staré ale známé písně Elvise a mnohé jiné. Ať už je váš šálek kávy jakýkoli, co se týče hudby, pusťte si své oblíbené, ale pomalé album. U poslechu se snažte vnímat jen to, co vám hraje z reproduktorů. Nyní už nepřemýšlejte a rozhodně ne o tom, co se vám dnes nepodařilo, nebo co vás zítra čeká za shon. Snažte se přinutit svou mysl, aby přijala za skutečnost, že zítra vás čeká příjemný, veselý a úspěšný den, že se vám bude dařit a vy se večer řeknete, že dnešek stál za to.

Do postele ulehejte včas

Znáte přísloví, že co před půlnocí nenaspíte, to po půlnoci nedoženete? Je v něm kus pravdy. Proto jděte do ložnice a peřin nejpozději v půl desáté. Nevadí, pokud nebudete moct usnout, že je to na vás brzy. Už jen ležením se zavřenými oči odpočíváte. Samozřejmě, pokoj by měl být tichý, tmavý, vyvětraný, zajistěte si příjemné ležení i pohodlné oblečení.

Jakmile absolvujete tento zklidňující proces trvající cca hodinu a půl, budete jistě připraveni ke spokojenému a vydatnému spánku. Tím, že ulehnete včas budete mít spoustu času se do šesti hodin, kdy musíte vstávat, dostatečně vyspat.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

TOPlist